Brezšivna skrb
Pacienta pogosto obravnavajo različni zdravniki: osebni zdravnik, zdravniki v drugih specialističnih ambulantah in/ali v bolnišnici. Zdravnik se pri tem lahko odloči za zdravljenje z zdravili, kjer pa pogosto pride do sprememb in potrebe po usklajevanju med zdravili. V ta namen smo farmacevti razvili storitve t.i. brezšivne skrbi. Cilj je večja kakovost in varnost zdravljenja ob ustreznem usklajevanju med zdravili in zagotavljanje prenosa informacij o zdravljenju z zdravili pri posameznem pacientu. S svetovanjem o zdravilih se tudi opolnomoči pacienta in njegove svojce oziroma skrbnike. Farmacevt pacientu izdela tudi seznam zdravil – osebno kartico zdravil. Ta je vidna znotraj zdravstvenega sistema zVEM oziroma jo ima pacient tudi natisnjeno. Tako so vedno na voljo informacije, katera zdravila pacient dejansko uporablja. Te informacije so še posebej pomembne, ko pacienta obravnavajo različni zdravniki oziroma ko pacient dviga zdravila v lekarni.
Kako potekajo storitve brezšivne skrbi?
Farmacevt v lekarni ali bolnišnici pacientu izdela osebno kartico zdravil, jo vnese v portal Zvem in natisne za pacienta. Ob spremembah pri zdravljenju z zdravili farmacevt seznam tudi posodobi.
Farmacevt v bolnišnici ob sprejemu pacienta seznam pregleda oziroma ga prvič izdela. Pred odpustom iz bolnišnice farmacevt seznam zdravil uskladi ter ga posodobi in se o morebitnih spremembah pri zdravljenju z zdravili pogovori tudi s pacientom oziroma svojci.
Po odpustu iz bolnišnice ali po obravnavi v specialističnih ambulantah se lahko pacient in/ali njihovi svojci kadarkoli obrnejo na farmacevta v lekarni za dodatne razlage in osebni pogovor o zdravilih oziroma za vnos sprememb v osebno kartico zdravil. Farmacevt v lekarni po pogovoru posodobljen seznam za pacienta natisne in ponovno vnese tudi v sistem zVEM. Tako je na voljo vsem zdravnikom in farmacevtom ter pacientu.
V lekarni se lahko pacient odloči tudi za storitev pregled uporabe zdravil - osebni pogovor s farmacevtom, ki poteka v določenem terminu in v ločenem prostoru lekarne. V tem pogovoru farmacevt poseben poudarek nameni pacientovemu razumevanju zdravljenja z zdravili in njihove uporabe, sodelovanju pacienta pri zdravljenju z zdravili ter reševanju morebitnih neželenih učinkov zdravil. Posebej se preveri tudi morebitno podvajanje učinkovin, medsebojno delovanje med zdravili ter drugimi izdelki, ki jih pacient uporablja (na primer izdelki rastlinskega izvora, vitaminsko-mineralni izdelki …). Farmacevt izdela tudi osebno kartico zdravil. Če farmacevt v lekarni oceni, da ugotovljene težave zahtevajo podrobnejši pregled, se obrne na osebnega zdravnika. Ta lahko pacienta napoti k farmacevtu svetovalcu, ki deluje v ambulanti v zdravstvenem domu. Ta zdravljenje z zdravili v okviru storitve farmakoterapijski pregled podrobneje pregleda, se pogovori s pacientom in na osnovi tega zdravniku predlaga morebitno optimizacijo zdravljenja z zdravili.
Katerim osebam te storitve še posebej priporočamo?
Dodatne storitve farmacevta so namenjena vsem pacientom. Še posebej jih priporočamo pacientom, ki imajo predpisanih 5 ali več zdravil, so pogosto obravnavani v različnih specialističnih ambulantah in v bolnišnicah, imajo pogoste spremembe v terapiji zdravil, vključno z novo uvedenimi zdravili ali prilagoditvami odmerkov, imajo neželene učinke zdravil, slabo razumejo namen zdravljenja z zdravili, imajo težave s pomnjenjem, imajo težav z jemanjem zdravil, na primer s požiranjem tablet in kapsul. Te storitve so zelo dobrodošle tudi za svojce in skrbnike, ki sodelujejo pri zdravljenju z zdravili.
Storitve brezšivne skrbi predstavljajo veliko dodano vrednost za kakovost in varnost zdravljenja z zdravili. Izvajamo jih tudi v okviru Gorenjskih lekarn. Več o farmacevtovih svetovalnih storitvah lahko vprašate v lekarniških enotah Gorenjskih lekarnah ali po elektronski pošti info@gorenjske-lekarne.si, kjer boste dobili še več informacij. Za pacienta te storitve praviloma krije zdravstveno zavarovanje.
Datum priprave informacije: September, 2024